måndag 14 mars 2011

Vad styr våra Beslut?

Detta är så otroligt djupt och intressant alltså! Detta ämnet som vi är inne på när vi "hänger" här på bloggen är så viktigt, stort, djupt, totalt omfattande och givande. Jag känner en sån enorm tillfredställelse i att sätta mig djupare in i detta ämnet. Jag har alltid varit intresserad av samma frågor som styrt Robbins, hans karriär och hans liv.

"Den skönaste och djupaste känslan vi kan erfara, är förnimmelsen av det hemlighetsfulla" - Albert Einstein

Människans hjärna är det mest komplicerade jag kan föreställa mig här på jorden, att få beröra vid hur vi fungerar är så otroligt givande!

Nu när jag har funnit en människa som har vigt sitt liv åt att hitta dom ultimata svaren i form av förklaringsmodell och applicering så känns det som att jag har hittat något som länge har saknats i mitt liv. Jag har även funnit svaret på frågan, varför har jag själv inte aktivt sökt svaret på mina egna frågor om hur vi människor fungerar.

Vad var det som fick mig att inte "follow through" med min Sverige Vandring? Varför har jag såååå många gånger försökt sluta med ett behov som egentligen ger mig mer negativt än positivt långsiktigt men inte lyckats (fram tills nu)? Varför har jag inte sökt svaren på frågorna som jag varit djupt nyfiken på? Svaret på dessa frågor tar mig naturligt in på svaret på denna fråga: Vad kontrollerar våra Beslut?

Jag kommer att skriva ner dom väldigt kort här för att ge en överblick men eftersom det är så djupa, viktiga och stora områden så kräver dom otroligt mycket mer. Dock inte så mycket så att dom känns oöverskådliga, för den som är intresserad i vad som styr oss och hur vi kan styra oss själva HELT!

  • Våra kärn-trosuppfattningar/övertygelser/Beliefs och omedvetna regler.
  • Våra värderingar
  • Våra referenser
  • Våra vanemässiga frågeställningar (medvetna och undermedvetna)
  • Våra känslotillstånd.
Alla dessa faktorer, dessa Otroligt viktiga punkter som formar vår tillvaro, är programmerade/inpräntade i oss av vår omgivning (media, folk i vår tillvaro) utan att vi oftast ens vet om det eller tänker på konsekvenserna av det.

Vad styr dig?

Det som är så Underbart är att vi kan ÅTERTA kontrollen av hur vi har blivit programmerade och således forma oss till dom Vi Egentligen vill vara, till starkare människor, till LYCKLIGARE människor. Genom metoder som vi kommer gå igenom kommer vi att lära oss detta. Det tycker jag är riktigt kraftfullt!

En otroligt viktig och kraftfull insikt är att Vi Kan alla ändra på alla dessa punkter helt själva, och att genom att bara ändra på EN av dessa punkter så kan vi göra extremt stora och positiva förändringar i vårt liv som gör oss MER LYCKLIGA. Det kan även komma negativa effekter av att Inte vara medveten om att vi omedvetet låter oss programmeras av omgivningen

"It's not the events of our lives that shape us, but our beliefs as to what those events mean." - Anthony Robbins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar