måndag 14 mars 2011

Stor Inspiration! Framgång (lycka) följer ett mönster!

Will Smith är en vis man. Även om han flummar iväg pyttelite om universum emot slutet. Ser det som att han pratar metaforiskt. Jag fick denna videon länkad till mig för typ ett halvår sen. Jag visste att Will Smith var grymt duktig men inte att han var så här vis. Se och Lär!

"Don´t ever let somebody tell you You can´t do something. You want something, go get it, Period." - Will Smith


By the way, ett av dom mänskliga grund-behoven är att Bidra (ang. det han pratar om i klippet)...

5 kommentarer:

  1. Härlig video! Visste inte att Will var så inne på personlig utveckling.
    Oskar

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller innan jag såg den. Men som jag ser mer och mer ju mer jag fokuserar inom ämnet, så stämmer det verkligen med mindseten hos dom framgångsrika/visa människorna. Dom har verkligen relativt samma Beliefs inom området...

    SvaraRadera
  3. Ingen känner sin kropp bättre än sig själv, det är bara en person som kan kontrollera sig själv.
    Livet handlar om nutid och framtid, många speglar tillbaka i dåtiden och tror att det kommer hjälpa än i framtiden. Nu är den aktiva handlingen som kommer hjälpa än i framtiden.
    Jag brukar använda två termer, dröm och mål, vilket är en stor skillnad. Ett mål är något man arbetar mot, en dröm något som inte kläckts till målsättning.
    Omöjligheten ligger i det som du själv inte tror är möjligt, för vem skaffar sig ett mål eller har en dröm som man inte tror man kan förverkliga? Möjligheten kan vara smärtsam och ligga långt borta från NU, men tror man på det så är inget omöjligt.

    SvaraRadera
  4. Amen! Precis, mål kan vara trappsteg som leder till änden på stegen, drömmen.

    Tyvärr är det många som "skaffar" sig/har drömmar som man delvist tror att man inte kan genomför. Det finns så otroligt många människor som har drömmar (visioner/viljan/önskan om hur deras tillvaro skulle se ut) som dom skulle vilja förverkliga men som inte gör det pga olika faktorer...

    SvaraRadera
  5. Tack för att du dela med dig av detta videoklippet. Fler borde ta del av tankegångarna i detta klipp, det är aldrig för sent att ta tag i sina drömmar (punkt)

    SvaraRadera