måndag 21 mars 2011

Egenutmaning Utförd!

Okej, nu har det gått 2 dagar sen jag utlyste en utmaning i att ta tag i saker man skjutit på. Jag kunde inte komma in på internet igårkväll så det fick ta en dag extra för min del. Så här blev resultatet:

Jag och Linnea har bokat flyg hem nu och vi har planerat någorlunda hur den sista tiden ser ut.
Jag, Daniel och Linnea ska resa uppåt ifrån Khao Lak där vi är nu. Vi åker idag till Bangkok för att fixa med visum för Kina och eventuellt Vietnam och Kambodja (om man inte får det på plats som jag tror...(?).

Efter Bangkok så blir det Koh Chang och eventuellt ta dykar-certifikat där, sen in i Kambodja och kolla in Angkor Wat m.m.

Efter det blir det antingen att åka in i Vietnam och glida uppåt genom Vietnam...

...Och sen in i Kina och kolla in yunnan provinsen (ligger i Sydöstra Kina) som ska ha den mest varierande miljön i form av bla snötäckta berg och tropisk djungel :).

Sen kanske in i Hongkong och kolla läget en snabbis, om vi har tid...

För att till slut kolla in Shanghai och flyga därifrån via Moskva till Stockholm.
Nu blev det lite reseblogg över det hela :) men egentligen är det bara resultatet av att ta Beslut ang. något jag skjutit på väldigt länge (Dom flesta bokar hemresan redan innan dom ens har åkt...).

Det andra jag hade skjutit på var att fixa ett testkonto för att handla aktier med. Jag kollade på det i några timmar och det var väldigt svårt att hitta ett sådant. Så jag bestämde mig för att föra anteckningar på vad jag köper och följa med börsen via google och andra tabeller.

Jag kommer snart att göra en sida på bloggen där jag skriver ner vilka aktier jag "köper" och så följer jag dom. När jag kommer hem så ser jag hur dom har rört sig.

Hur gick det för dig? Skriv gärna en kommentar, om du inte läst det andra inlägget så går du bara tillbaka och gör det :).

2 kommentarer:

  1. Angkor Wat är en riktig häftig plats, men lite väl mycket turister och för stort för att kunna ha en överblick på det.
    Trevlig resa

    SvaraRadera
  2. Tack Gustav. Inga berg i närheten som man kan vandra upp för och se ut över templet då ;)

    SvaraRadera