onsdag 16 mars 2011

En Utmaning till dig här och Nu!

Ta ett Beslut Nu, med dessa, eventuellt, nya insikter som uppbackning. Det är Du själv som formar din framtid och ditt nuvarande välmående genom att ta beslut som leder dig dit du vill! Dessa 6 steg är enkla men grundläggande insikter för att lättare börja ta tag i sitt Beslutstagande :). GÖR DET! Läs det inte bara som nåt Blogginlägg ...

1. Inse kraften och innebördan av att ta ett Riktigt Beslut! Att det är när vi tar Beslut som vi formar vår framtid. Att ett Beslut tar man på ett ögonblick, när man bestämmer sig för att vara hängiven och avskärma sig ifrån alla andra möjligheter än dom som leder till det man vill ha.

2. Förstå att det svåraste med att uppnå något/genomföra någonting är att ta själva Beslutet. Att när man väl har tagit Beslutet och börjar Agera så är det oftast lättare än innan man bestämt sig.
3. ÖVA! Börja att göra Riktiga Beslut. Gör det ofta, medvetet och var stolt och känn energin gå upp av att ta Beslut om saker som du har skjutit på länge. Det är sjukt gött!


4.Lär av dina Beslut. Vi alla vet att vi kommer göra misstag, men det är inget fel med det. Vi kan lära oss väldigt mycket av dom. Om vi har rätt fokus och är öppna så kan ibland misstaget leda in oss på rätt väg. Jag har länge varit rädd för att göra misstag när det handlar om att försöka göra nåt stort eller ge sig in i något projekt. Nu känner jag tvärtom, jag vill ta så många stora beslut som möjligt och mer än gärna lära mig av misstagen. Jag vet att många gånger kan dom lära mer än vad man annars hade lärt om man inte gjorde misstagen.


5. Var hängiven/trogen till dina beslut men flexibel i din approach. Detta säger sig självt tycker jag. Det är så mycket med det här som låter så logiskt och självklart när man ser det men det är också därför det är så viktigt att ta till sig det NU, annars faller det i glömska och man faller lätt in i sina mediokra, oönskade beteendemönster. Det kommer garanterat komma hinder på vägen, men stå på för det!


6. Njut av att ta dessa Nya Beslut. Ta beslut som du tror ska leda dig dit du vill och var förväntansfull inför framtiden. Det är verkligen jag :)! Livet är ett äventyr där vi har möjligheten att ta vilka Beslut och AGERA mot det vi vill ha i vår tillvaro! Framtiden kan bli Hur Som Helst och det är upp till MIG och DIG att forma våra liv!

TA NÅGOT BESLUT SOM DU SKJUTIT PÅ!

2 kommentarer:

  1. Halloj.
    Har du sett denna med Tony:
    http://bloggompersonligutveckling.blogspot.com/2009/05/tony-robbins-favo-video.html
    :)
    Oskar

    SvaraRadera
  2. Hehehe den var kul :D. Han kan vara i många element den mannen.

    SvaraRadera