måndag 21 februari 2011

Källan till hoppet ut ur hamster-hjulet!

Den här bloggens huvudsyfte har inte att göra med vem jag är eller vem jag kommer att bli, utan den handlar om Personlig utveckling! Om hur vem som helst kan bli exakt den personen den vill bli! Jag kommer att ha mig själv, och dom som vill som exempel. Detta är ju självklart också ett hjälpmedel för mig i min personliga utveckling!

Vad är källan till min inspiration, som bidragit till att jag hoppar ut ur hamsterhjulet? Efter flera års sökande efter en djupare mening, ett kall, så tror jag att jag har funnit svaret på frågan...


Jag är just nu på en lång backpacker-resa i Sydöstra Asien med 2 människor som betyder väldigt mycket för mig. Den ena är min flickvän och den andra är en av mina bästa barndomsvänner. Huvudmålet med denna resa för mig, och även dom andra tror jag, var att vi skulle finna vårt kall (men självklart även att se världen och njuta).

För ca 3 veckor+ sen så köpte jag en bok med Anthony Robbins som heter Awaken The Giant Within! Daniel hade länge pratat om denna Tony Robbins men jag hade inte riktigt lyssnat... Dumt nog (eller kanske inte, kanske hade det inte varit rätt tidpunkt för mig).

Vem är Anthony Robbins!? Han är livscoach/Peak Performance coach. Han säger att han inte föredrar att bli kallad för motivations coach då peak performance coaching är mer effektivt än tillfällig motivations coacing! Han har hjälpt miljontals människor under sina verksamma år.







När jag sitter här och försöker sammanfatta med mina egna ord så märker jag hur jag kommer till korta och blir tvungen att citera direkt då jag inser att det gör honom mer rätt:
''For the past three decades, Anthony Robbins has served as an advisor to leaders around the world. Arecognized authority on the psychology of leadership, negotiations, organizational turnaround, and peak performance, he has been honored consistently for his strategic intellect and humanitarian endeavors.

Robbins has directly impacted the lives of more than 50 million people from over 100 countries with his best-selling books, multimedia and health products, public speaking engagements, and live events.

What began as a young person's desire to help individuals transform the quality of their lives has grown into Robbins' lifelong crusade as he is called on by leaders from every walk of life-presidents, political leaders, advocates for humanity, CEOs of multinational corporations, psychologists, peak performance athletes, world-class entertainers, teachers, and parents.

Robbins has been honored by Accenture as one of the "Top 50 Business Intellectuals in the World"; by Harvard Business Press as one of the "Top 200 Business Gurus"; by American Express as one of the "Top Six Business Leaders in the World" to coach its entrepreneurial clients; by Forbes as a Top 100 Celebrity; by Justice Byron White as one of the world's "Outstanding Humanitarians"

Robbins has collaborated with political and business leaders in diverse world communities such as South Africa, England, Cuba, Panama, Venezuela, and the United States. Robbins has also been a national spokesperson for the Wellness Community, a nonprofit organization that provides support, education and hope to people with cancer and their loved ones. 

Robbins was selected as Vice Chairman of Health, Education, and Science for the United Nations Research Center for the International Council for Caring Communities (ICCC) NGO.

Through his strategies for "Leadership in Times of Crisis" and his systems for "Indirect Negotiations," Robbins has participated in negotiations that have broken the patterns of violence and de-escalated the rhetoric that invites it.''

Allt detta är saker som jag har fått reda på EFTER jag börjat läsa boken. Tolkar man denna information som att det är extremt positiva meriter som gör denna mannen trovärdig så är det anledning nog att ta till sig det han skriver. Om man i tillägg finner det han skriver logiskt och emotionellt tilltalande har man en ännu större fördel i utvecklingen vid användning av dessa metoder.

Så innan vi börjar detta äventyr så vill jag rekomendera att du som förmår dig själv att följa med har ett öppet sinne. Självklart ska man va kritisk o.s.v, jag tror nog till och med  att det kommer hjälpa mig om jag får ta emot kritik.

Jag ska försöka avsluta med ett bra citat i slutet av varje inlägg.



''I challenge you to make your life a mastepiece. I challenge you to join the people who live what they teach, who walk their talk!''

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar