tisdag 19 februari 2019

Kapitalets fördelning just nu

Jag ligger sanslöst och pinsamt likvid just. Om man enbart såg min kapitalöversikt så kunde man trott att jag var en fullständig marknadspessimist (typ 9 på en 10-gradig skala), vilket inte stämmer. Jag befinner mig nog snarare på 7. Orsaken att jag är så likvid är för att jag inte fått kommit in i marknaden ordentligt sen vi sålde lägenheten. Jag har haft lite mer i Novo Nordisk, som sålts med vinst, och en del i H&M som också såldes av nyligen. Samt en del amerikanska aktier som såldes av med vinst förra året.

Jag har inte efterforskat företag i den utsträckning som jag behöver göra för att gå all in. Vilket också passar i och med att jag befinner mig på en 7a på ovannämnda skala. Dvs jag är av den uppfattningen att det kommer komma en krasch ganska snart (inom 2 år tänker jag). Men det är inte så att jag sitter och väntar specifikt på den kraschen för att köpa, utan jag har min bevakningslista som jag följer i väntan på att innehav där får en signifikant dipp. Inget av mina innehav där har fått nån särskilt attraktiv värdering. Jag kommer gå igenom denna bevakningslistan mer noggrant också.

En översikt över fonderna kan ni finna här: Vad jag rekommenderar folk att månadsspara i.


                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar