söndag 8 maj 2011

Nu var det ett tag sen.

Ja, nu var det ett tag sen. Här kommer bortförklaringarna: Kom inte in över huvudtaget när jag var i Shanghai. När jag var i Stockholm och Söderköping och besökte Linneas vänner och familj hade jag inte tillfälle, av respekt, att skriva något. Sen jag kommit hem har jag bara hunnit träffa mor, bror, vänner och varit på läger tills idag.

Nu när det var överstökat så kan jag berätta om en kommentar/trosuppfattning som har inspirerat mig ytterligare till att föra en kost som, till en början, kommer innebära att jag inte äter lika njutbar mat (smakmässigt, i början då jag anpassar det och lär mig tycka om det mer med tiden).

Vi ska ju leva ett njutbart liv, men jag vill ju också leva ett långt hälsosamt liv. Dom två viljorna kan tyckas krocka med varandra vilket resulterar i att man tar avstånd ifrån det som ger mest smärta eller eftersträvar det som ger mest njutning (på kort sikt). Det ger smärta att veta att jag går miste om njutning och det ger njutning att äta gott, jag märker ju inte direkt av någon skillnad i form av ett förkortat mer ohälsosamt liv (tyvärr)...

MEN, med denna trosuppfattning så lägger man en grund för att det ska bli lättare att vända på det. Använder man sig dessutom av metoder som jag kommer komma till längre fram i bloggens utveckling (förhållandevis snart då ämnet fortfarande är förändring) så kommer man garanterat klara alla "mat-mål" (bland annat) man egentligen skulle vilja ha.

Här kommer det: "There is nothing that tastes as good as being healthy feels".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar